Leerlingenvervoer Abby & Lotte

Ik krijg regelmatig vragen over het leerlingenvervoer van zowel Abby als Lotte.  Abby gaat al wat jaren met het leerlingenvervoer naar school. Dit moesten wij toen aanvragen via de gemeente hun website waar ik moest inloggen met DigiD en vervolgens een vragenlijst moest invullen. Dit was en is nog steeds gelukkig simpel en goed te doen. Niet veel later krijg je via de post  een brief met het besluit. Elk jaar moet je dit opnieuw aanvragen. Nadat wij Abby al een aantal jaar ging en wij nog meer diagnoses hadden, kregen wij een bericht van ons contactpersoon met de vraag of ik alles wou doorsturen om het aan het dossier van Abby toe te voegen en kreeg daardoor permanente toezegging tot haar 18! Deze vrouw ervaren wij echt als een geschenk. Dit was al gelijk een hele stress minder! Ieder jaar denk je toch weer o god Abby is lichamelijk 8.. 9.. 10.. 11.. 12.. 13 jaar  . o jee nu weer een brief over zelfstandig reizen....wat zullen ze nu oordelen. Maar deze mevrouw dacht nu ook echt onwijs mee met het feit dat we nu ook Lotte met het taxivervoer mee zal moeten gaan en het feit dat wij natuurlijk Sanne ook nog hebben. Ik wist namelijk niet meer na al die jaren hoe ik dit ook alweer moest doen, wellicht ook door de stress want Lotte was nogal op het laatste moment zo vlak voor de vakantie. Dus ik dacht weet je wat ik mail die mevrouw even, nou nog diezelfde dag werd ik gebeld! alles doorgenomen en melde al gelijk joh niet stressen, ik ben bekend met jullie en keur het goed. Alleen nog even officieel doorgeven (met hoe het ook alweer ging, waarna ik dacht o god ja.. stom van mij)  en dan komt het helemaal goed.  Bij Abby hebben wij jaren wel jaren een flinke eigen bijdrage betaald. Maar we hoefde geen eigen financiële bijdrage te betalen omdat deze school daar niet onder viel, Met kinderen die hier naar toe gaan heb je als ouder geen keuze, het kind heeft dit nu eenmaal nodig en hier kun je niks aan doen. En omdat wij nog Abby hadden en ook nog Sanne die ook gewoon naar school moet ook geen eigen bijdrage in het rijden. Dus onwijs fijn alle dagen. Leerlingenvervoer loopt lang niet altijd goed maar zo fijn dat dit bestaat want tegelijkertijd ook een uitkomst. 

Nou je wilt niet weten hoeveel opluchting dit gaf met alles wat nog geregeld moest worden.  Lotte (en wij ook) hebben het echt getroffen met de chauffeur, het is een vaste chauffeur en zeer vriendelijk en leuk met Lotte. Lotte verteld altijd hoe aardig en rustig deze meneer is. Bij Abby hebben wij in die jaren misschien 2 gehad die net zo waren. 1 mevrouw en 1 meneer. Daarbuiten  geen vaste chauffeurs  en dan is het altijd maar afwachten hoe laat hij er is of dat nu ophalen of afzetten is. Ook hebben ze Abby al best wat keren vergeten op te halen. Helaas een paar van die keren konden wij niet zelf ophalen, en moest ze 1,5 uur wachten!!  Ook is Abby al eens afgezet bij de deur helemaal alleen. gelukkig kwam ik net de straat in. Ook hebben wij een chauffeur gehad die zwaar over de grenzen ging! hij wou off limit alles wat je kan bedenken met moeders waaronder ik, en met Abby zijn er ook dingen gebeurd waar Abby later nog onderzoeken heeft gehad en volgens de onderzoeken door haar beperkingen en stoornissen niet last van zou hebben godzijdank. Deze meneer is gelijk ontslagen gelukkig en heeft de taxibedrijf wel snel en goed gehandeld! Maar goed, die goede chauffeurs zijn onwijs fijn.  Lotte en Abby moeten ook dit jaar lang bij school wachten tot ze zijn opgehaald. bijvoorbeeld Lotte is om 12 uur klaar maar wordt gemiddeld tegen half 1 a  kwart voor 1 opgehaald. Bij Abby ook is een half uur later of zelf 3 kwartier niet ongewoon. 

 

Het heeft dit jaar ook het nieuws gehaald. De chauffeur heeft zelfs uitleg gegeven of in ieder geval besproken in de bus nadat het op de radio kwam. Bij Abby is het wel eens misgegaan en dan ben je natuurlijk wel gefrustreerd. Tot ze beide voor de deur stonden, De bus van Abby en Lotte. Bij Lotte geen probleem maar bij de bus van Abby lag dus het hele systeem eruit! hij kon geen routes, geen adressen niks zien en moest het met de hand 1 voor 1 via sms'jes doen op de telefoon. En dit was niet de eerste keer maar al de zoveelste keer!! En de planning en services bleven maar niet bereikbaar vertelde hij gefrustreerd!! Nou niet gek dat het zoveel mis loopt dacht ik bij mijzelf als jullie zoveel problemen tegenkomen en vervolgens geen gehoor komt als je voor hulp belt en mailt. 

 

Hopelijk blijft het goed gaan, het is dan wel vrij later maar hij komt in ieder geval. Al die keren dat ze vergeten waren.... dat is nog erger...en hopelijk blijft de vaste chauffeur ook.